Stunder Av Lycka

Skriver om livet, kärleken och allt mellan himmel och jord som jag stöter på i vardagen. Personligt, Brutalt ärligt och in your face ;) Allt från min bakgrund till skönt vardagliga saker :) Fångar dagen och berättar min syn på den :) Instagram

Omtumlande helg

Publicerad 2015-11-15 10:56:34 i

Vilken skön helg jag har haft.Även om denna helgen har varit så jäkla tragisk. 

I fredags va de mys och se på tv.

Vaknade och fick en chock när jag såg vad som hade hänt i Paris via nyheterna. Blir förtvivlad över hur dom gång på gång kränker oss och våra politiker är på sandlåde-nivå och kan inte enas... Va fan har vi EU till egentligen annat än att det kostar pengar. Varför kan inte världens ledare gå ihop och lägga interna konflikter till sidan för att enas i ett krig mot terrorismen,extremismen och dessa jäkla terror-grupper som IS, BOKO HARAM och AL QAIDA. 

Bestämde mig för att omvandla den negativa energin rätt tidigt på dagen så  lgår fick jag städat, handlat och sen lagade ja mat med Anneli. Supergott med Hasselbackspotatis och fläskfilé med dragonsås. Ett gott vin blev de till och sen kikade jag på Downtown abbey på kvällen medans Anneli förmodligen festade vidare. 

Imorse sov ja till 8 och jäklar va gott de va... Kikade lite på morgonprogrammet på 4an och njöt av kaffet. Och sen fick ja den härliga idén att testa att baka rimbobullar eftersom ja älskar att baka. Så nu står dom på jäsning och min tvätt-tid börjar kl 12. Sen ska de fixas matlådor till jobbet denna veckan som kommer.

Känns som denna helgen bara har flugit förbi och många känslor och tankar har passerat. 

Ha en härlig dag därute och njut av solen 

Puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linda Jacobsson

En skön Dalslänning Tar livet lite som det kommer... typ en dag i taget.. Skriver om Livet och dess upp och nergångar här i skogen. Möten med människor man inte kan släppa.. En liten vardagsfundering från mig :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela